Samořídící nákladní vozy společnosti Uber se již začaly prohánět po amerických silnicích, prozatím pouze ve státě Arizona, kde slouží pro přepravu zboží na dlouhé vzdálenosti. Tento revoluční typ vozidla zahájil svůj provoz v listopadu roku 2017. Pro případ nouze je za volantem každého vozu usazen řidič s příslušnou licencí, aby převzal kontrolu nad jeho řízením. Společnost Uber se tímto počinem opět přiblížila svému vytouženému cíli, a to nahrazení člověka za volantem kamionu příslušnou technologií.
V květnu roku 2017 byla uvedena na trh mobilní aplikace Uber Freight umožňující rezervaci nákladních vozů pro přepravu různých druhů zboží a poštovních zásilek. Sama společnost Uber, spravující samořídící kamiony prostřednictvím své pobočky Advanced Technologies Group, však prozatím neposkytla konkrétní informace o počtu dosud uskutečněných cest, šíři svého vozového parku, ani druzích zboží, které převáží.
V praxi vypadá celý proces přepravy následovně. Kamiony společnosti Uber odvážejí a následně opět přivážejí návěsy na příslušné překladiště, kde je přebírají samoovládací nákladní vozy, které se následně vydávají na cestu na dlouhou vzdálenost. Naproti tomu ostatní řidiči společnosti nasedají za volanty řadových kamionů určených pro přepravu zboží na kratší vzdálenosti.
Kamion naložený pivem
Firma započala testování takzvaných autonomních vozů v roce 2016 a první dodávka zboží se uskutečnila ve státě Colorado v říjnu téhož roku, kdy po absolvování dvousetkilometrové cesty převezl příslušný vůz náklad v podobě dvou tisíc pivních bas. Kamion s návěsem vybaveným kamerami, radary a senzory snímajícími cestu vyrážel z Fort Collins a svou pouť zakončil po dvou hodinách v Colorado Springs. Stal se tak historicky prvním autonomním kamionem, který uskutečnil takovouto cestu v rámci nákladní dopravy.