Novinka první.
Produkt by se měl jmenovat Watch, a je to historicky největší pokus docílit většího užívání Facebooku. Jde o to, vysílat přímo zde pořady z televize. Uvádí se, že v nabídce budou televizní přenosy sportovního charakteru, rodičovské pořady, ale i pořady ze safari natočené přímo pro National Geographic. Facebook již vysílá některé zápasy první ligy baseballu a v těchto přenosech bude nadále pokračovat.
Tento produkt je k dispozici zatím jen jistým skupinám v USA. Pravděpodobně jde o testovací provoz? V každém případě, pokud se dostane do Evropy, o čemž nepochybuji, bude velmi zajímavé sledovat, zda uspěje. Pokud by nebyl zpoplatněn, je pravděpodobné, že by měl jistou šanci uspět.
Novinka druhá.
Minulý týden uvedl server TheStreet, který se odvolává na prohlášení šéfky týmu Facebooku Campbell Brownové, že plánuje nabídku zcela nového zpravodajského produktu. Mělo by tak dojít k propojení s Instant Articles a mělo by to být určeno k jednoduššímu sdílení článků se všemi uživateli Facebooku.
Bohužel bude tato služba zpoplatněna. Jakmile si návštěvník přečte více než deset zpráv, bude žádán o poplatek. Pak systém uživatele i nějak přepojí na platební bránu. Cena zatím stanovena nebyla, nebo se o tom zatím veřejně nemluví.
Zhodnocení.
Bohužel pro mne je těžko hodnotit. Nejsem příliš aktivním uživatelem FB, ale jako naprostý laik se domnívám, že v Evropě se tyto novinky neujmou. Sledování velkoplošných TV zůstane přece jen ve větší oblibě. Snad jen pár jedinců nabídku využije jako náhradní řešení. Např. na cestách nebo tajně na pracovišti. Druhá novinka na tom bude ještě hůře, protože známe nechuť lidí platit za něco, co není nějak moc nutné. Navíc použití služby mi přijde trochu zbytečně komplikované. Já tomu příliš nerozumím, a je možné, že obě služby překvapí. Ale já tomu nevěřím.